تاریخ بروز رسانی: چهارشنبه, آبان 17, 1396 - 12:15

توسط یک کارشناس از کانون کارشناسان رسمی دادگستری صورت می گیرد که توسط ابلاغیه ای از اداره راه به همراه کارشناس ارزیابی و شخص مالک در محل ملک حاضر می شوند و پس از مدتی کارشناس طی نامه ای قیمت ها را به کارشناس ارزیابی اعلام می دارد.

آیا مالک میتواند از طرف خودش کارشناس در امور اراضی دعوت کند؟

بله ، از همان ابتدا شما می توانید طی نامه ای کارشناس مورد نظر خودتان را با ذکر نام و شماره تماس و آدرس به این اداره معرفی نمایید تا هر دو کارشناس با انتخاب کارشناس سوم ( مرضی الطرفین ) نسبت به قیمت گذاری عرصه و اعیان شما اقدام نمایند که به این عمل هیئت کارشناسی سه نفره می گویند.

اگر مالک ، کارشناس از طرف خود دعوت نکرده باشد و نظر کارشناس شما را هم قبول نداشته باشد باید چگونه عمل کند؟

مالک بعد از ارسال نامه قیمت گذاری کارشناس، باز هم میتواند کارشناس مورد نظرش را معرفی کند و کارشناسی هیئت سه نفره صورت پذیرد.

پرداخت هزینه های کارشناسی بعهده چه کسی می باشد؟

اگر کارشناس از طرف اداره دعوت شده باشد هزینه کارشناسی بر عهده اداره می باشد، ولیکن اگر توسط مالک دعوت شده باشد بعهده مالک می باشد و نیمی از هزینه کارشناس سوم ( مرضی الطرفین ) بر عهده اداره و نیم دیگر بعده مالک می باشد.

اگر زمین اوقافی باشد ولیکن کشت زمین متعلق به ما باشد آیا پول زمین و کشت هر دو پرداخت خواهد شد؟

خیر ، اگر زمین اوقافی باشد تنها پول کشت به شما پرداخت خواهد شد.

اگر زمین در حریم قانونی راه قرار گرفته باشد و ما در آن کشت انجام داده باشیم حقی از بابت زمین به ما تعلق خواهد گرفت؟

خیر ، از بابت پول زمین هزینه ای به شما قابل پرداخت نمی باشد ، چرا که زمین متعلق به خود اداره راه می باشد.

بسته به نوع مالکیت و مشخصه های دیگر بسیار متفاوت میباشد ولیکن در کلیت شامل ١٣ مورد زیر می باشد.

نامه درخواست ارزشیابی زمین

دو برگ: گواهی تخریب نمایانی

شناسنامه مالک و دو برگ رونوشت

دو برگ: گواهی شورا

نقشه ١:٢٠٠٠ سازمان نقشه برداری جغرافیایی

سند زمین و چهار سری رونوشت برابر اصل

نقشه تفکیکی سازمان ثبت اسناد و املاک و دو برگ رونوشت برابر اصل

گواهینامه کارشناس رسمی دادگستری در امور ثبتی در برابری سند زمین با زمین

شناسنامه بازماندگان و دو برگه رونوشت

گواهی حصر وراثت شورای حل اختلاف و دو برگ رونوشت برابر اصل

وکالت نامه و سه برگ رونوشت برابر اصل

شناسنامه وکیل و موکل و دو برگ رونوشت برابر اصل برگ اول و برگ وفات

١٣- شماره حساب:                            بانک:            شعبه:            کد شعبه:

پلان ارزیابی شامل ٤ بخش میباشد:

GPS :  موقعیت دقیق ملک شما را بر اساس موقعیت ماهواره ای نشان می دهد.

کیلومتراژ : نقطه اول و آخر ملک شما را بر اساس نقشه راهسازی نشان می دهد.

مساحت : مساحت دقیق از ملک شما که مورد نیاز راهسازی می باشد را تعیین می نماید.

اعیانی : در صورت وجود هر گونه اعیانی مثل درخت ، کشت ، چاه ، ساختمان و.... چگونگی و تعداد آن را مشخص می نماید.

در ابتدا به اداره راه و شهرسازی شهرستان مربوطه مراجعه نمایید ، بعنوان مثال اگر ملک شما در منطقه زابل واقع گشته به اداره راه و شهرسازی شهرستان زابل مراجعه نمایید.

الف – مراجعه به اداره ایمنی و حریم راهها و دریافت برگه تعهد نامه

ب – تکمیل و ارائه تعهدنامه

ج – ارائه نقشه محل مورد نظر

د – دریافت نامه مربوطه از اداره ایمنی و حریم راهها

ه – واریز وجه تعیین شده و دریافت تائیدیه یش واریزی از ذیحسابی

و – مراجعه به مدیریت راهداری و دریافت تصویب نهایی مجوز

الف – مراجعه به دبیرخانه اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان و ارائه درخواست

ب – ثبت درخواست و دریافت شماره نامه جهت پیگیری های بعدی

ج – اخذ پاسخ مکاتبه از اداره ایمنی و حریم راهها

د – مراجعه به اداره حمل و نقل و پایانه های استان سیستان و بلوچستان و عقد قرارداد جهت نصب تابلو

 

آدرس ساختمان مركزی:
زاهدان – ميدان شهدا – اداره كل راه و شهرسازی سيستان و بلوچستان
كدپستي : 9813693171
تلفن : 8-05433227056
فكس : 05433234989
آدرس ساختمان شماره 2 (جانبازان):
زاهدان - خيابان دانشگاه – دانشگاه 55
كدپستی : 9813693171
تلفن : 81-05433413280

 

آمار بازدید

اشتراک خبرنامه

مشترک نشریه اداره کل راه و شهرسازی استان شوید.

فید پورتال