تاریخ بروز رسانی: يكشنبه, مهر 2, 1396 - 12:13
May 08, 2017
اولین جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل، شریانهای حیاتی، بلایای جوی و طوفان برگزار شد.

اولین جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل، شریانهای حیاتی، بلایای جوی و طوفان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، اولین جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل، شریانهای حیاتی، بلایای جوی و طوفان با حضور دکتر یزدانی معاونت فنی راه آهن کشورف مدیران ستادی حوزه فنی کشور با حضور اکثریت اعضاء به ریاست مهندس مالکی مدیر کل راه و شهرسازی استان در محل سالن کنفرانس راه آهن جنوب شرق کشور برگزار شد.

مهندس مالکی مدیر کل راه و شهرسازی استان ضمن عرض خیر مقدم به کلیه اعضاء گفت: راه آهن یکی از محورهای توسعه است بویژه استان ما که یک استان ساحلی است.  بندر چابهار ظرفیت 5/2 تن کالا را در سال داشته که الان به 5/8 تن ارتقاء پیدا کرده است با این افزایش دیگر جاده های ما  کشش حمل کالا را نخواهد داشت.

وی افزود: راه آهن چابهار به ایرانشهر و زاهدان که در دست اجرا است در 4 قطعه طول مسیر از چابهار تا زاهدان 620 کیلومتر با 78 ایستگاه و 4 تونل در دو فاز شروع شده است که فاز اول 310 کیلومتر از چابهار تا ایرانشهر با پیشرفت فیزیکی 49 درصد است که 325 میلیارد تومان هزینه شده و حدود 250 میلیارد دیگر مطالبات پیمانکاری است که بصورت اسناد در حال تأمین است.

وی بیان داشت: همانطور که امسال به فرموده مقام معظم رهبری سال تولید و اشتغال است در این زمینه حدود 1200 نیرو حدود 700 دستگاه ماشین آلات مشغول بکار هستند و همچنین میشود گفت با توجه به اینکه بحث پتروشیمی در چابهار در حال احداث است و با توجه به ظرفیت عظیمی که الان ترخیص کالا در بندر صورت می گیرد در افق طرح قرار شده 85 میلیون تن کالا ترخیص شود.

وی ادامه داد: یکی از اهداف راه آهن جمهوری اسلامی ایران این است که کریدور جنوب شرق را به مرکز ، شمال و آسیای میانه متصل کند.

این جلسه با هدف پیش بینی سوانح ریلی، شناسایی دقیق نقاط حادثه خیز در محدوده شهری و حوزه استانی و تلاشهای صورت گرفته در رفع نواقص، سیستم کنترل قطار(atc کنترل و ctc ترمز) و اعلام ضعف ها و قوتهای سیستم ریلی تشکیل گردید.

دکتر یزدانی معاونت فنی راه آهن کشور گفت: توسعه حمل و نقل شرق کشور ضرورت ایمنی، امنیت و بهره وری است و واقعا حمل و نقل عامل امنیت ، ایمنی و بهره وری می شود در این استان فضا بکر است برای خدمت کردن خصوصاً در حوزه حمل و نقل  بطوریکه میتوان گفت حمل و نقل عام المنفعه است.

وی افزود: راه آهن غرب کشور سوده ده نیست اما شرق کشور با حضور بندر چابهارـ زاهدان سنگان و منطقه سوده ده است با این اعتباراتی که به راه آهن زاهدان ـ چابهار ـ بیرجند تزریق میشود مدت زمانی طول میکشد تا به اتمام برسد به همین دلیل به دنبال یک سرمایه گذار هستیم تا در کوتاهترین زمان ممکن به نتیجه برسیم.

یزدانی بیان داست: در راه آهن با مجوزی که سال 84 گرفته در خصوص ترانزیت بین المللی دیتا، راه آهن توافقنامه ای را با شرکت ارتباطات زیر ساخت امضاء کرده که بصورت انحصاری خط ترانزیت دیتا از پاکستان تا اروپا از طریق راه آهن منتقل شود این کار بدین معناست که حمل و نقل دارای امنیت است.

معاونت فنی راه آهن کشور اظهار داشت: راه آهن هر مسیری را با یک سرعت طراحی می سازد و عمدتاً یک مسیری را  با 160 کیلومتر در ساعت برای حمل و نقل باری می سازیم همچنانکه در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که  یک درصد از فروش نفت به بخش ریلی اختصاص داده و ابلاغ شده با هدف اینکه بار را از جاده به ریل بسپارند و دیگری کنترل تلفات انرژی انسان شود . یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری نیز حمل و نقل باری است که شدیداً در ابلاغ سیاستهای کلی برنامه فقط در خصوص حمل و نقل باری دو تا جمله فرمودند: ایجاد مزیت رقابتی برای حمل و نقل بار است که باعث افزایش توسعه میشود.

 

آدرس ساختمان مركزی:
زاهدان – ميدان شهدا – اداره كل راه و شهرسازی سيستان و بلوچستان
كدپستي : 9813693171
تلفن : 8-05433227056
فكس : 05433234989
آدرس ساختمان شماره 2 (جانبازان):
زاهدان - خيابان دانشگاه – دانشگاه 55
كدپستی : 9813693171
تلفن : 81-05433413280

 

آمار بازدید

اشتراک خبرنامه

مشترک نشریه اداره کل راه و شهرسازی استان شوید.

فید پورتال